Home » Blog » Nieuczciwe praktyki noclegowych pośredników
admin
158 view(s)
Brytyjski urząd ds. konkurencji i rynku (CMA) przyjrzał się działaniom prowadzonym przez pośredników w wynajmie noclegów. Inspektorzy skupili się na funkcjonowaniu serwisów m.in.: Agoda, Booking.com, eBookers, Expedia, Hotels.com i Trivago.
Urząd zarzuca gigantom kilka przewinień.
Po pierwsze manipulowanie wynikami wyszukiwania – oferty, które są przedstawiane jako „bestellery” płacą wyższą prowizję od sprzedaży niż pozostałe ogłoszenia i stąd wynika ich pozycja.
Drugi zarzut dotyczy opłat dodatkowych i akceptowaniu przez serwisy sytuacji, kiedy nocleg kosztuje np. 99 zł za noc, jednak koszt usług dodatkowych jak sprzątanie lub inne opłaty podwajają tę stawkę.
Uwagę inspektorów zwrócił także fakt presji wywieranej na kupujących. Pewnie znacie temat – 48 osób właśnie ogląda ten obiekt, w ciągu 48 godzin 123 osoby dokonały rezerwacji. Pośpiesz się – zostały już tylko dwa pokoje w obiekcie. To może i jest prawda, ale w tym czasie osoby sprawdzają inny typ pokoju, z inną datą rezerwacji i na inną liczbę osób itp.
Strony prezentowały także oferty jako „niedostępne”, co wcale nie znaczy, że nie były one dostępne w obiekcie, tylko nie były dostępne w danym serwisie pośredniczącym.
![OTravel_oferta_noclegu][OTravel_oferta_noclegu]
Serwisy dobrowolnie zgodziły się i zapewniły, że do września 2019 wprowadzą kilka zmian:
* Wyjaśnią, w jaki sposób oceniane są hotele, w tym czy hotele płacą za wyższą pozycje w rankingu.
* Nie będą dawać fałszywego wrażenia o popularności danego obiektu np. poprzez prezentowanie informacji, ile osób w danej chwili ogląda obiekt.
* Wstrzymają się od prezentowania ofert, które są już nieaktualne, aby nie wywierać presji na kupujących.
* Pokazywać od razu podatki oraz opłaty dodatkowe.
Chociaż inspekcja miała miejsce w UK, mamy nadzieje, że przełoży się to na polskich konsumentów i uchroni przed nieuczciwymi praktykami.
Pamiętaj - w OTravel.pl widzisz tylko sprawdzone oferty, bez dodatkowych kosztów, nie premiujemy ofert i nie faworyzujemy ich, nie wywieramy też presji na użytkownikach – działamy uczciwie – takie są nasze wartości.
Jeśli zatem chcesz [odsprzedać wakacje](https://otravel.pl/sprzedaj-oferte) lub kupić wyjazd w okazyjnej cenie – zapraszamy na [OTravel.pl](https://otravel.pl).
[OTravel_oferta_noclegu]: /sites/default/files/Booking.com.png
Brytyjski urząd ds. konkurencji i rynku (CMA) przyjrzał się działaniom prowadzonym przez pośredników w wynajmie noclegów. Inspektorzy skupili się na funkcjonowaniu serwisów m.in.: Agoda, Booking.com, eBookers, Expedia, Hotels.com i Trivago.
Urząd zarzuca gigantom kilka przewinień. Po pierwsze manipulowanie wynikami wyszukiwania – oferty, które są przedstawiane jako „bestellery” płacą wyższą prowizję od sprzedaży niż pozostałe ogłoszenia i stąd wynika ich pozycja. Drugi zarzut dotyczy opłat dodatkowych i akceptowaniu przez serwisy sytuacji, kiedy nocleg kosztuje np. 99 zł za noc, jednak koszt usług dodatkowych jak sprzątanie lub inne opłaty podwajają tę stawkę. Uwagę inspektorów zwrócił także fakt presji wywieranej na kupujących. Pewnie znacie temat – 48 osób właśnie ogląda ten obiekt, w ciągu 48 godzin 123 osoby dokonały rezerwacji. Pośpiesz się – zostały już tylko dwa pokoje w obiekcie. To może i jest prawda, ale w tym czasie osoby sprawdzają inny typ pokoju, z inną datą rezerwacji i na inną liczbę osób itp. Strony prezentowały także oferty jako „niedostępne”, co wcale nie znaczy, że nie były one dostępne w obiekcie, tylko nie były dostępne w danym serwisie pośredniczącym. ![OTravel_oferta_noclegu][OTravel_oferta_noclegu] Serwisy dobrowolnie zgodziły się i zapewniły, że do września 2019 wprowadzą kilka zmian: * Wyjaśnią, w jaki sposób oceniane są hotele, w tym czy hotele płacą za wyższą pozycje w rankingu. * Nie będą dawać fałszywego wrażenia o popularności danego obiektu np. poprzez prezentowanie informacji, ile osób w danej chwili ogląda obiekt. * Wstrzymają się od prezentowania ofert, które są już nieaktualne, aby nie wywierać presji na kupujących. * Pokazywać od razu podatki oraz opłaty dodatkowe. Chociaż inspekcja miała miejsce w UK, mamy nadzieje, że przełoży się to na polskich konsumentów i uchroni przed nieuczciwymi praktykami. Pamiętaj - w OTravel.pl widzisz tylko sprawdzone oferty, bez dodatkowych kosztów, nie premiujemy ofert i nie faworyzujemy ich, nie wywieramy też presji na użytkownikach – działamy uczciwie – takie są nasze wartości. Jeśli zatem chcesz [odsprzedać wakacje](https://otravel.pl/sprzedaj-oferte) lub kupić wyjazd w okazyjnej cenie – zapraszamy na [OTravel.pl](https://otravel.pl). [OTravel_oferta_noclegu]: /sites/default/files/Booking.com.png